آخرین اخبار

«خواب است پروانه» مرز بین واقعیت و سینماست

11:00:59 1395/02/19


به گزارش خبرگزاری مهر، آیین دیدار و رونمایی از شعار فیلم «خواب است پروانه» ساخته مزدک میرعابدینی و به تهیه‌کنندگی محمد احمدی شب گذشته شنبه ۱۸ اردیبهشت در موزه سینما برگزار شد.

 مزدک میرعابدینی کارگردان فیلم در این مراسم گفت: «خواب است پروانه» اکنون هفت ساله شده اما من هنوز پای این فیلم می‌ایستم. طی ۲ یا ۳ تدوین فرسایشی مدت زمان فیلم را کوتاه کردیم زیرا این فیلم قصه‌گو نیست و به همین دلیل پلان‌های بسیار طولانی داشت که مخاطب را خسته می‌کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید اما این نکته را در پس ذهن خود داشته باشید که این فیلم کار هفت سال پیش من است.

میرعابدینی در ادامه از گروه «هنر و تجربه» تشکر کرد و گفت: اگر این گروه نبود فیلم من اکران نمی‌شد. این فیلم مرز بین واقعیت و سینما است.

در ادامه محمد احمدی تهیه‌کننده «خواب است پروانه» نیز اشاره کرد: این فیلم را حدود ۶ سال پیش با مزدک میرعابدینی به صورت ویدئویی کار کردیم و امیدوارم امسال ساخت نخستین فیلم بلند سینمایی او را با کمک بنیاد سینمایی فارابی شروع کنیم.

همچنین سحر عصرآزاد منتقد سینمایی و مجری مراسم نیز سخنرانی کوتاهی برای حاضران داشت. وی ضمن اعلام این نکته که این مراسم هفتاد و هفتمین آیین دیدار گروه «هنر و تجربه» است، گفت: این فیلم یک درام روانکاوانه است و برای آن یک شعار در نظر گرفته شده که در تبلیغات بعدی فیلم دیده خواهد شد. شعار فیلم این است: «من می‌خوام خوب شم؛ شما می‌تونین به من کمک کنین؟»

ساناز قطب بازیگر فیلم «خواب است پروانه» نیز در این مراسم اظهار کرد: من نسخه تدوین شده فیلم را ندیدم و خیلی خوشحالم که امشب این فیلم اکران شده و می‌توانم آن را ببینم. ما در این فیلم به پیشنهاد کارگردان و تهیه‌کننده مستندوار بازی کردیم. امیدوارم که مخاطبان از آن راضی باشند.

همچنین ساناز بیان دیگر بازیگر «خواب است پروانه» نیز اشاره کرد: ایده این فیلم به قدری جسورانه بود که توانست من را که از دوربین فراری هستم و بیشتر ترجیح می‌دهم بنویسم به داخل داستان برد. ساخته شدن این فیلم یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که در سینمای ما اتفاق افتاده است.

شقایق احمدی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: اکران این فیلم برای من بسیار جذاب بود. از گروه هنر و تجربه ممنونم. «خواب است پروانه» دومین کار من با مزدک میرعابدینی بود. کار کردن با این کارگردان بسیار جذاب است و من از او کمال تشکر را دارم.

علیرضا تابش، محمد حیدری، پیمان قاسم خانی، نیوشا ضیغمی، مهدی نادری، مجتبی میرطهماسب، محسن عبدالوهاب، مجید برزگر، مهرشاد کارخانی، احمدرضا اسعدی و امیر پوریا مهمانان این آیین دیدار بودند.

«خواب است پروانه» دومین فیلم مزدک میرعابدینی، درامی روانشناسانه است که مهران احمدی، مزدک میرعابدینی، فروغ قجابگلی، ساناز بیان، رضا مرتضوی، مسعود مظلومی، شقایق احمدی، ساناز قطب، کاظم سیاحی، نسترن پیکانو و مینا میرعابدینی در آن به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر علی زمانی هر سه ماه یک‌بار، یکی از بیماران را برای ادامه درمان انتخاب می‌کند، اما این‌بار تردید دارد...

عوامل «خواب است پروانه» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مزدک میرعابدینی، مدیر تصویربرداری: محمد احمدی، صداگذار: بهروز شهامت، صدابردار: شهاب رضایی، تدوین: محمد سرمدی، حمید نجفی راد، موسیقی: فرهاد باقری، مدیر تولید: سید سعید رضوی، دستیار کارگردان: ساناز قطب، چهره‌پرداز: همراز بیان، عکس: زنده یاد همدم حق‌گو، محصول کویر فیلم.

 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی