آخرین اخبار

تجلیل از جوانمرد و بازدید رایگان از موزه سینما

09:00:34 1395/02/26


بازدید از موزه سینما در تاریخ 29 اردیبهشت ماه و به مناسبت روز جهانی موزه رایگان اعلام شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، همزمان با روز جهانی موزه در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه، بازدید از موزه سینما رایگان است و علاقمندان برای بازدید از این مکان تاریخی می‌توانند از ساعت 9 تا 19 به خیابان ولیعصر(عج) در باغ فردوس مراجعه کنند.

موزه سینما از تالارهای مختلفی مانند تالار آبی، تالار معاصران، تالار بین‌الملل، نمایشگاه دفاع مقدس،تماشاخانه، نمایشگاه کودک،نمایشگاه علی حاتمی، نمایشگاه نام‌آوران، نمایشگاه دوبله و صدا، خانه فرهاد، زیرگذر تاریخ و نمایشگاه ارامنه تشکیل شده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده کارگاه پژوهشی بررسی تاریخ سینما با مدیریت حسن هدایت، کارگردان سینمای ایران نیز در روز جهانی موزه برگزار می‌شود و قرار است فیلم سینمایی «گراندسینما» از ساخته‌های هدایت در سالن سینما فردوس نمایش داده شود.

***

همزمان با آغاز اجرای نمایش «راه مهر راز سپهر» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر و جشن نکوداشت فردوسی یاد و خاطره استاد عباس جوانمرد پیشکسوت عرصه تئاتر گرامی داشته شد.

جشن نکوداشت روز فردوسی و آیین آغازین نمایش «راه مهر، راز سپهر» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی 24 اردیبهشت ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مهمانان ویژه در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

پریسا مقتدی، رییس مجموعه تئاترشهر در ابتدای این مراسم که با اجرای احسان کرمی برگزار شد، توضیح داد: به رسم کاری اجراهای آغازین مجموعه تئاتر شهر مدتی است که تصمیم گرفتیم اجرای اول هر اثر نمایشی را به یک هنرمند ارزنده تئاتر تقدیم کنیم که این بار در آیین گشایش نمایش «راه مهر راز سپهر» قرار بر این است که با نام و تجلیل از مقام هنری استاد عباس جوانمرد، شاهد به صحنه رفتن این اثر نمایشی در تالار اصلی تئاترشهر باشیم. امیدوارم از انرژی مثبت این پیشکسوت تئاتر برای اجراهای موفق نمایش «راه مهر راز سپهر» کمک بگیریم.

اجرای آیین «بسم‌الله مرشد» با هنرمندی سیروان نوروزی از هنرمندان ممتاز ضرب زورخانه و هنرهای آیینی بخش بعدی مراسم بود که با اجرای دو قطعه از شاهنامه فردوسی به مخاطبان ارائه شد.

میرجلال الدین کزازی، نویسنده و پژوهشگر صاحب نام عرصه ادبیات نیز به عنوان سخنران بعدی جشن نکوداشت روز فردوسی و آیین آغازین نمایش «راه مهر راز سپهر» گفت: بسیار خوشحالم در روزی که به نام فردوسی است در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر زحمات گروه اجرایی نمایش «راه مهر راز سپهر» را ارج می‌نهیم. به راستی همه ما فرزندان فردوسی هستیم. او استاد سخن پارسی و فرهنگ گران سنگ ایران پس از اسلام است. وامی که ما به فردوسی داریم وامی نیست که به آسانی آن را به انجام برسانیم . فردوسی تنها ترین، بزرگترین و شور انگیز ترین رزم‌نامه جهان که همان شاهنامه است را سروده. فردوسی با سرودن شاهنامه ناخودآگاه تبار ما را از تباهی رهانیده است.

امضای نمادین تابلوی یادبود اجرای نمایش «راه مهر راز سپهر» توسط میرجلال‌الدین کزازی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، ابراهیم حقیقی طراح پوستر نمایش، مرتضی محمدرضایی ، میثم و یاسر موحدی‌فر از مسوولان بنیاد فردوسی و اهدای لوح تقدیر گروه اجرایی به نیما گودرزی مدیر تولید و دستیار اول کارگردان نمایش بخش دیگری این برنامه بود.

نمایش «راه مهر راز سپهر» به نویسندگی و کارگردانی شکر خدا گودرزی هر روز ساعت 20 با بازی ( به ترتیب ورود صحنه ) نوید گودرزی، ساغر عزیزی، مجید جعفری، جلیل فرجاد، کاظم هژیر آزاد، مانلی حسین پور، رضا جعفری، پرویز فلاحی پور، نیما گودرزی، مهدی علی نژاد، راز محمد رضایی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.

***

برگزاری جشنواره «چهل چراغ» به تعویق افتاد

حسین یاری،سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل «چهلچراغ»از به تعویق افتادن زمان برگزاری این جشنواره خبر داد.

حسین یاری گفت: به دلیل استقبال کم نظیر و درخواست‌های مکرر هنرمندان برای حضور در جشنواره، جمع‌بندی و ارزیابی آثار مستلزم زمان و دقت کافی است.

او با یادآوری این‌ که نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» با موضوع امام حسین (ع) قرار بود 20 تا 23 اردیبهشت سال 1395 برگزار شود،افزود: زمان برگزاری جشنواره با مشورت صاحبنظران و با توجه به موضوعیت جشنواره که از حساسیت ویژهای برخوردار است، به 22 تا 29 شهریور مصادف با عید سعید قربان تا عید سعید غدیر موکول شد تا بهتر بتوان به این مساله مهم پرداخت.

بخشهای جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» عبارت است از: فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلم پویانمایی، فیلمنامه، عکس، پوستر و فیلم موبایلی که جمع کل آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره 2200 اثر است.

نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ» با موضوع امام حسین (ع) و با هدف معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در عرصه های ملی و بین‌المللی، جریان سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی سیره‌ی زندگی معصومین (علیهم السلام) در عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تاثیر بر فضای فرهنگ و هنر با اعزام کاروان بین‌المللی اربعین در تهران برگزار خواهد شد.

سفر به کربلای معلی به همراه 1515 عدد سکه طلا در بخش‌های مختلف سهم برگزیدگان جشنواره «چهلچراغ» خواهد بود.

***

ششمین دوره کارگاه "ابزار تئاتر: بدن" از پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه زیر نظر محسن موسوی خواه در مکتب تهران فعالیت خود را آغاز می کند.

این کارگاه با الهام از روش برخورد استادانی چون گروتفسکی و باربا با "بدن" در بازیگری تئاتر و براساس حرکات و تکنیک های رقص معاصر، بیومکانیک، یوگا، ژیمناستیک، شمشیربازی و حرکات هوازی طراحی شده است.

همچنین این دوره جهت افزایش آمادگی جسمانی و بهره گیری هرچه بهتر و بیشتر هنرجویان تئاتر از زبان بدن به وجود آمده است و علاوه بر این، با نگاهی عمیق تر می توان آن را موقعیتی مناسب در راستای بالا بردن قابلیت های انعطاف پذیری بدن و افزایش سطح سلامت دیگر اشخاص نیز دانست.

موسوی‌خواه که در حال حاضر دوره آماده سازی بدن گروه "سولو" زیر نظر امیرکاوه آهنین جان را نیز بر عهده دارد، ضرورت پرداخت به مبحث بدن در بازیگری تئاتر را به عنوان یکی از اصلی‌ترین ستون‌های هنر نمایش برشمرد و گفت: "چند سالی است که فیزیکال تئاتر جای خود را بین دیگر نمایش ها باز کرده و خوشبختانه شاهد بازخورد خوبی نیز از سوی تماشاچیان هستیم و همین موضوع بسیاری از کارگردانان را بر آن داشته تا نگاه ویژه ای به مبحث بدن داشته باشند و در همین راستا بسیاری از آنان برای بازیگران نمایش خود دوره های آموزشی بدن مخصوص همان نمایش را به یاری استادان و مربیان بدن برگزار می کنند."

ششمین دوره کارگاه "ابزار تئاتر: بدن" از روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در مکتب تهران برگزار می‌شود. ظرفیت پذیرش هنرجو برای این کارگاه محدود است و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09382162098 و 09303418335 تماس بگیرند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی