آخرین اخبار

چارچوب‌های بیهوده را شکسته‌ام

09:00:06 1395/02/29


روح الله حجازی می‌گوید که به اندازه خودش چارچوب‌های بیهوده را در سینما شکسته و همیشه تلاش کرده تا دغدغه‌های اجتماعی خود را مطرح کند اما هر فیلمسازی در هر جای دنیا ممکن است ناچار شود راه خود را تغییر دهد.

این فیلمساز که این روزها فیلم «مرگ ماهی» را بر روی پرده سینماها دارد، همراه با محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری و بابک کریمی یکی از بازیگران فیلم در نشستی که در تله سینما به نقل از (ایسنا) برگزار شد، درباره تفاوت این فیلم با آثار قبلی حجازی، دشواری سبک خاص فیلمبرداری‌اش، حضور پر شمار بازیگرانش، انتظار طولانی مدتش برای اکران و ...سخن گفتند.

هرچند این نشست به بهانه اکران «مرگ ماهی» برپا شد اما در آن، نکات جالبی درباره عشق شیداگونه کلاری به تصویر ، کارنامه قابل تامل این هنرمند و بازگشت دوباره کریمی به دنیای بازیگری در پی اتفاقی غیر منتظره مطرح شد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگاران سینمایی ایسنا را با این سه هنرمند می‌خوانید:

شاید این ناآرامی از جنگ بیاید

روح‌الله حجازی که در کارنامه فیلمسازی‌اش ساخت فیلم‌های جنجالی را دارد در پاسخ به این پرسش که چرا همیشه دنبال دردسر است؟ توضیح داد: متولد آبادان هستم و بعد از جنگ به اصفهان رفتیم. شاید این ناآرامی‌ از تلاطم جنگ و جابه‌جایی و... بیاید. تحت تأثیر برادرانم و مجلات سینمایی که می‌خواندند به فیلمسازی علاقه‌مند شدم و خیلی زود شروع به کار کردم. تصور یکسری از دوستان بود که قرار است فیلم‌های مذهبی بسازم البته با این فضا بیگانه هم نیستم. کارهای ویدیویی مذهبی ساخته‌ام اما سعی کردم متفاوت باشد و نگاه انسانی به مذهب داشته باشم، نه نگاه سطحی و شعاری.

روح‌الله حجازی در ایسنا


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی