آخرین اخبار

کارگاه آشنایی با فیلمبرداری سینما توسط هومن بهمنش برگزار شد

11:01:48 1395/02/29


به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه «آشنایی با فیلمبرداری سینما» توسط هومن بهمنش در «کانون فیلم اکران» دانشگاه آزاد اهواز به دبیری سیامک مردانه و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اهواز، روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این کارگاه‌ها که به مدت ۱۲ ساعت شامل سه جلسه ۴ ساعته صبح و عصر روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه و صبح روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، بهمنش تجربیات و اطلاعات خود را در زمینه فیلمبرداری سینما با دانشجویان و علاقمندان حاضر در کارگاه در میان گذاشت.

سرفصل‌های این کارگاه آموزشی که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد، دو موضوع «از پیش تولید تا اکران» و «آموزش راه‌هایی برای فیلمبرداری فیلم کوتاه با هزینه کم» بود و سومین جلسه از این کارگاه نیز به پرسش و پاسخ و انتقال تجربیات اختصاص داشت.

این کارگاه که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد، با نمایش و تحلیل فنی لحظاتی از فیلم‌های سینمایی «دربند»، «پذیرایی ساده»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «امروز» و «من دیه‌گو مارادونا هستم» همراه بود و بهمنش روی تصاویر این فیلم‌ها جزییات و چگونگی فیلمبرداری را به صورت تخصصی شرح داد.

هومن بهمنش از فیلمبرداران سینمای ایران است که در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده و عضو انجمن مدیران فیلمبرداری سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه سینمای ایران، بنیاد ملی نخبگان ایران، آکادمی علوم و فنون سینمایی آسیا پاسیفیک - استرالیا است.

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ از انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده و طی این سال‌ها جوایز متعددی از چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سينماى ايران، جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينماى ايران، فستیوال آسیا پاسفیک - استرالیا، فستیوال بین‌المللی بوستون آمریکا و فستيوال بين المللى فيلم استكهلم دریافت کرده است.

«کانون فیلم اکران» به دبیری سیامک مردانه با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اهواز، چندی پیش با اکران و نقد و بررسی فیلم «من ناصر حجازی هستم» کار خود را آغاز کرد، در دومین جلسه به اکران و نقد و بررسی فیلم «عادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان و در سومین جلسه به نمایش و تحلیل فیلم «خواب تلخ» محسن امیریوسفی پرداخت.

با توجه به شروع فصل امتحانات و پس از آن تعطیلات دانشگاهی، «کانون فیلم اکران» ادامه فعالیت‌های خود را با آغاز ترم جدید دانشگاه در مهرماه ۹۵ پی خواهد گرفت.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی