آخرین اخبار

مرور سینمای ایران در تگزاس

09:00:20 1395/03/05


اولین جشنواره فیلم «شید» در هفته جاری در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش بخش سینمایی ایسنا، طبق اعلام برگزارکنندگان؛این جشنواره با هدف معرفی استعدادهای درخشان سینمای معاصر ایران و هنرمندان فارسی زبان دنیا از ٢٧ می تا سی‌ام همان ماه، در شهر دالاس با حضور ۹ فیلم از سینمای ایران آغاز به کار خواهد کرد.

این جشنواره که با همت «موسسه فرهنگی و هنری آرام‌آرت» برگزار می‌شود، در اولین دوره خود، میزبان فیلم‌هایی همچون «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری، «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان، «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی، «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری، «ناهید» ساخته آیدا پناهنده، «مرگ ماهی» ساخته روح‌الله حجازی، «با دیگران» ناصر ضمیری، «من می‌خوام شاه باشم» ساخته مهدی گنجی و فیلم «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند خواهد بود.

برخی از فیلم‌های جشنواره «شید» هنوز روی پرده سینماهای ایران نرفته است و نمایش‌های محدودی در جشنواره‌های دنیا داشته‌اند و برخی دیگر با استقبال در جشنواره‌های داخلی و اکران روبرو شده‌اند.

این جشنواره به کوشش کیومرث مرادی به عنوان مدیر هنری اولین جشنواره فیلم شید، احسان مطوری و آرامه اعتمادی به عنوان مؤسس و بنیان‌گذار و رامتین نیکزاد به عنوان مشاور، برگزار می‌شود.

برگزیدگان اولین جشنواره فیلم سینمایی «شید» توسط تماشاگران و با جمع آوری رای آنان در طول برگزاری جشنواره انتخاب می‌شوند و در مراسم پایانی به فیلم برگزیده از طرف جشنواره لوح و تندیس اهدا می‌شود.

جشنواره فیلم «شید» امیدوار است، در آینده بتواند میزبان فیلم‌هایی از تمامی کشورهای فارسی زبان دنیا باشد.

شید در فرهنگ لغت فارسی به معنای درخشش است.دست‌اندرکاران این جشنواره با هدف درخشش هنر فارسی‌زبانان زمین در سراسر دنیا، نامی با همین عنوان را برای این جشنواره برگزیدند.

فیلم‌های اولین جشنواره فیلم «شید» در روزهای جمعه ٢٧ می (۷ خرداد)، شنبه ٢٨ می (۸ خرداد)، یکشنبه ٢٩ می (۹ خرداد) و دوشنبه ٣٠ می (۱۰ خرداد) در سینما آنجلیکای دالاس به روی پرده می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی sheedfilm.com مراجعه کنند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی